

- W Sao Paulo nie ma reklamy zewnętrznej. Prezydent miasta podjął decyzję o likwidacji banerów i szyldów w 2007 roku. Zostało to przeprowadzone w ramach programu walki z zanieczyszczeniami.
- Najdroższą reklamę stworzyła frma „Chanel”. Jego cena wyniosła 33 miliony dolarów, z czego 3 miliony dostała Nicole Kidman, która zagrała w klipie.
- Firmy farmaceutyczne wydają na reklamę znacznie więcej pieniędzy niż na badania. Dla zobrazowania, 24% ich dochodów idzie na promocję, a tylko 13% na badania.
- Podczas tworzenia reklamy zegarków strzałki na nich zawsze pokazują 10:10 lub 8:20. Przede wszystkim po to, aby nie zamykać nazwy marki. Poza tym tak ustawione strzałki wyglądają jak uśmiech, więc mogą pozytywnie wpłynąć na klienta.
- Marketingowcy promujący produkty przemysłu spożywczego to najliczniejsza grupa reklamodawców.
- Pierwszy billboard powstał w USA w 1990 roku.
- 30-sekundowa reklama pokazana podczas transmisji na żywo meczu finałowego pucharu NFL w USA kosztowała 3 miliony dolarów.
- Dzieci aktorów, które obsadzają reklamy „produktów dla dzieci”, są zwykle starsze niż ich grupa docelowa. Marketerzy robią to w określonym celu: starsze dzieci stanowią przykład dla młodszych.
- Za pierwszą reklamę w formie pisemnej uważa się papirus egipski (pierwszy informuje o sprzedaży niewolników). Jest przechowywany w muzeum w Londynie.
- Premiera reklamy „Ewolucja piękna” stała się prawdziwą sensacją w historii marketingu. Już po jednej nocy liczba wyświetleń przekroczyła milion. Klip ujawnia kulisy życia branży modowej.
- Najstarsza reklama wyrzeźbiona na kamiennej kolumnie została znaleziona w ruinach starożytnego egipskiego miasta Memfis. Pismo zostało wyryte około 500 r. p.n.e. i poinformował: „Tutaj mieszka Minos z Cypru, który potrafi interpretować sny dzięki bogom za uczciwe pieniądze”.
- Pierwszy baner 468×60 pojawił się w internetowym magazynie „Hotwired” w 1994 roku. Wkrótce ten rozmiar stał się najbardziej popularny wśród banerów.
- Do 65 roku życia osoba ogląda ok. 2 miliony klipów wideo.
- Aby jak najlepiej zobrazować jedzenie w reklamach, stosuje się żywność nienaturalną. Na przykład niektóre napoje w butelkach powstają z detergentów zmieszanych z wodą, kostki lodu są zrobione z akrylu (bo się nie topi), posiłki są pokryte specjalnym przezroczystym klejem, aby wyglądały bardziej apetycznie.
- Każdego roku firmy wydają na reklamę ponad 500 miliardów dolarów.


- +48 500 711 894
- biuro@reklamoweimperium.pl
- 7 dni w tygodniu, 24h na dobę
- AIP al. Ks. J. Poniatowskiego 1, klatka K4, 03-901 Warszawa